Rabu, 25 Januari 2017

14 cara untuk berjaya didalam bisnes

14 cara untuk berjaya didalam bisnes
14 Cara yang korang lakukan mampu untuk membawa potensi bisnes lebih maju


14 CARA UNTUK BERJAYA DIDALAM BISNES

Abang kek sentiasa hot ni nak share sesuatu kat uolls semua. memang hari ni free, tak buat kek, tak banyak tempah, so, getel-getel jer lah kat sini.


#1  Buat bisnes yang sedang hot didalam pasaran

#2 Sentiasa fokus pada matlamat yang dirancang. INGAT Jangan hilang fokus tau.

#3 Kuasai suara kecil dlm diri anda tu, ermmm!!, memang kadang kala, terkeluar suara biawak tu, "ko tak boleh, tak payah buat, menyusahkan jer. - so korang kena kental hati dan perasaan tau.

#4 Kuasai kepercayaan/keyakinan (tukar sistem kpercayaan kita), Yes za, jagan ko jangan tak yakin pada diri sendiri, sebabnya siapa je lah yang boleh yakin dengan kita kan, kalo sendiri punya bakat tak yakin.

#5 Tukar persekitaran/suasana hidup yg lebih positif - Owhhh, yang ini perlu tau, bangun pagi tolong cas mood korang pada mood positif, jika terasa negatif tolong adjust tau.

#6. Perhatikan dengan siapa kita bergaul/ berkawan - sekarang ni kena cek kat friend list FB korang tu, kalo-kalo ada manusia yang negatif dan korang pulak friend dengan dia. Aiyooo, tolong remove tau, tak guna pown korang berkawan dengan dia.

#7.Konsistens- nak berjaya TAK payah Konsisten, Yupsssss. erk!! tak!!, kalo nak bisnes perlu ada strategi dan strategi tu kena sulam. dengan sikap istiqamah melakukan apa yang tengah buat tu. jangan lompat sana lompat sini. sudah nyer, tersungkur.

#8. Follow sistem 100%, - Yo'o Jer, nop, bagi mereka yang ada perkataan, kononnya ada lah. sebenarnya korang kena delete dan sekarang ni fikirkan strategi mencipta sistem kat dalam bisnes korang tu. so lepas tu, buat dan terus buat tau.

#9. Kuasai ilmu yg khusus - yang ini maksudnya korang perlu kuasai ilmu, ilmu tu merujuk pada bisnes yang korang jalankan lah. kalo abang kek ni, dah tentu tentu nak kena cari bab ilmu membuat kek or kuih bagi mantap, betul kan. LEPAS tu dah pandai buat kek, kena lak cari ilmu memasarkan produk, jadi wow, lu punya cerita and tip memang mengancam beb.

#10 Komitment dgn mentor - Hello siapa yang masih terpinga-pinga nak ada mentor, cepat-cepat stalker orang-orang yang memang terbukti telah berjaya, jangan sampai tersilap pilih uollz.

#11. Tingkatkan nilai diri anda - Owahhh, yang ni macam sama lak macam point 9, tapi lain sikit lah, korang tingkatkan nilai diri maksudnya, apakah personal branding yang korang boleh tunjukkan kepada umum, contoh nya, abang kek adalah pakar membuat kek coklat yang paling hot di Malaysia, wahhhhh!! giler ko, tak mau kalah dan orang akan tau, kamu adalah pakar dalam bidang itew.

#12. Tulis platform/skill tahun ni dan pergi belajar - Nak ilmu sekarang ni, tak usah nak pening kepala, jangan takut tau sebab berlambak ilmu kat luar tu, cuma kita jer yang tersilap dek non, tapi awas yer, jangan terlampau taksub nak kumpul ilmu, sudahnya, korang akan pengsan dengan ilmu-ilmu tu, dan apa pun tak jadi nanti tau.

#13. Siapkan satu2 impian anda, yg dah capai - apa impian anda yang telah anda capai dan pastikan anda mencatatkan nya sebagai menyuntik motivasi untuk anda capai lagi banyak impian.

Dan yang akhir sekali, jeng jeng jeng.

#14. sumbangan (setiap bulan bag sumbangan kepada siapa2 saja walaupun sikit2) - rahsia jutawan adalah selalu meringkakan hartanya dengan bersedakah, jadi jangan risau tau kalo rasa rezeki kurang nanti kalo banyak sedakah, tapi risau jika anda langung tak pernah memberi sumbangan harta benda kepada mereka yang memerlukan.

~abang kek dah kongsi bagaimana nak jadi berjaya dalam bisnes uolls, korang yang guna tips ni confirm boleh jadi kaya raya~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan