Isnin, 23 Januari 2017

Idea Perniagaan Sampingan By Abang Kek


Assalamulaikum dan salam sejahtera semua.

Okay hari ini tak banyak nak cerita, cuma nak share 3 idea yang boleh adik-adik buat jika ingin menampung pendapatan bulanan, kiranya tak banyak tapi boleh lah. kan kan kan.

Khas untuk uolss yang benar-benar rajin dan ada semangat komitmen yang tinggi, insyallah akan jadi idea abang kek ni. ingat tau. Mentor-mentor kita tak boleh menjanjikan bulan dan bintang untuk korang tapi pucuk pangkalnya, koranglah yang kena berusaha.

Tadaaaa. 3 idea bisnes yang ohsem, daripada abang kek.


1. JUAL BARANGAN JAHITAN SENDIRI

Bagi uolss yang berbakat dan ada kebolehan menjahit apa kata uolss menjahit pakaian menjahit manik, menjahit set tilam baby dan segala macam jenis jahitan boleh dibuat untuk menjual hasil daripada jahitan uolls sendiri.

Tokey tukang jahit memang kaya2 woo.
sebab orang kita ni memang suka menempah dari buat sendiri,so ambil peluang ni,saya tak pandai menjahit wuwuwuw... malu


2. JUAL MAKANAN

Makanan memang paling mudahhhhh sangat nak menjual sebab orang kita kat Malaysia ni memang mudah dapat makanan dan senang
nak beli makanan di mana-mana sekalipun dari internet pun boleh beli ,contohnya jual kuih muih kat kawasan rumah, jual makanan bakeri 
seperti roti, kek, muffin, cheeesetart, coklat, dan lelain lagi.


3. JUAL PAKAIAN ATAU TUDUNG

Bisnes ni paling ramaiiii orang buat kan,uolls kene bersaing dengan betul design mesti yang terkini, cantik dengan harga yang berpatutan dan mampu menarik ramai pelanggan membeli dengan kita.

Marketing juga kene mantopp,perlukan modal untuk membeli secara borong untuk dapatkan harga murah, sekarang ni lagi mudah,modal takde pun boleh berniaga dengan dropship!

Tapi nak buat dropship kene pilih peniaga yang betul2 buat ya,jangan tertipu selidik dulu latar belakang peniaga yang nak buat dropship.

Contoh : BUAT DUIT DENGAN DROPSHIP LUMAYAN, jika ada yang nak join team dropship abang kek, jual kek lapis, kek gulung coklat, Mini popiah udang kering dan Batang Buruk dahan Rapuh. Call saya 0182838810

( Kredit: skuaddahan rapuh, Edit by abang Kek)



Idea Perniagaan Sampingan By Abang Kek
Idea Perniagaan yang tidak menganggu masa pekerjaan utama, perlu difikirkan masakini, disebabkan ekonomi yang tertekan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan